Soutěž o logo Přerova už míří do finále. Lidé mohou hlasovat pro svého favorita
25. 04. 2016Přerov bude mít jednotný vizuální styl, jehož součástí bude logo, které v jednoduchosti vystihne středomoravské město na Bečvě. Soutěž už v těchto dnech míří do finále. Ve čtvrtek 5. května zasedne rada města, která se pro jeden z pěti návrhů rozhodne – ovšem ještě předtím budou mít Přerované možnost hlasovat pro logo, které je nejvíce zaujalo. Hlasování na webu města začíná v pondělí 25. dubna a končí v neděli 1. května.
Do soutěže přišlo celkem 197 návrhů. Odborná porota po prostudování všech návrhů vybrala v lednu do užšího výběru 21 z nich.
„Návrhy následně prošly bodovým hodnocením. Z nich do druhého kola postoupilo pět nejúspěšnějších – a jejich autorky je rozpracovaly podle našich podmínek. Soutěž byla v prvním kole anonymní a je zajímavé, že do druhého kola postoupily pouze návrhy grafiček,“ uvedl radní města Jan Horký (SpP).
Rozpracované návrhy v polovině dubna opět posoudila porota a vybrala vítězný návrh, který doporučí radě města ke schválení.
„Radní doporučení odborníků vezmou v potaz, ale prakticky mohou vybrat kterýkoliv z pěti návrhů, které jsou ve finále,“ vysvětlil radní Horký.
Ještě předtím, než radní rozhodnou, mohou si lidé na www.prerov.eu návrhy prohlédnout a hlasovat pro ně.
„Každý hlasující může udělit každému návrhu maximálně pět hvězdiček. Pro každý návrh bude mít možnost hlasovat jen jednou,“ doplnila Lenka Tomečková z přerovského magistrátu, která má na starosti marketing.
Hlasování bylo odstartováno v pondělí 25. dubna a na vyjádření svého názoru mají zájemci celých sedm dní.
„Pokud někdo nemá internet, může přijít do Výstavní síně Pasáž v Kratochvílově ulici a tam si na nástěnce návrhy prohlédnout. Bude tam i návštěvní kniha, kde každý zájemce může zanechat svůj vzkaz či spíše názor. Výstava návrhů potrvá od 25. dubna do konce týdne,“ doplnila vedoucí výstavní síně Marta Jandová.
Pět návrhů, které si lidé budou moci prohlédnout, má svůj nápad i pointu. První postupující přišel do soutěže od Lenky Kubíčkové. Logotyp, který ztvárnila, je tvořen nápisem Přerov a třemi jednoduchými grafickými symboly, které mají hned několik významů. Jednak jsou to zjednodušené věže, rohy býka, které se nacházejí v erbu města - a také to jsou vlny řeky Bečvy, jež protíná a zároveň spojuje město Přerov svou energií... a přináší do něj aktivitu i nové impulsy.
Návrh číslo 2 poslala Mariana Tutschová. Její logotyp vychází z pozice města a jeho rozložení, což je jediný neměnitelný pevný bod, od kterého by se měla značka odvíjet. Říká, že architektura může být zbourána, tvar města a jeho dominanty se mohou měnit, ale základní rozložení města kolem řeky je neměnné. Logo je stejně jako město rozděleno na dva segmenty. Horní a dolní část loga je rozdělena na dvě části stejnou křivkou, jako je město na mapě rozděleno řekou.
Markéta Steinert, Kristýna Greplová – to jsou autorky návrhu číslo 3. Jejich typografický návrh je založen na hře, která dává městu Přerov moderní symboliku. Jedná se o typografickou značku, kde díky otočení levého dolního rohu vznikne háček nad písmenem R. Logotyp je specifický tím, že neslouží pouze jako samotné logo, ale také jako soběstačný vizuální prvek, díky kterému každý snadno identifikuje město Přerov.
Stejné autorky stojí i za návrhem, označeným v hlasování na webu číslem 4. Tento návrh představuje redesign erbu města. Navazuje na tradici - se snahou o zachování genia loci - které přenáší do kontextu moderního světa. Díky specifickému propojení historických souvislostí s moderním stylem umožňuje okamžitou rozpoznatelnost mezi vizuálními styly ostatních měst.
Zá návrhem číslo 5 stojí ruka Veroniky Kořínkové. Její návrh pracuje se symbolem zubra, který je v Přerově chápán jako tradiční symbol města. Zubr je v tomto případě znázorněn prostřednictvím písmene „ř“, kde je háček nahrazen závorkou, která jasně připomíná zubří rohy.
Hlasování je pro všechny otevřené na www.prerov.eu.
Poslední změna 25. 04. 2016 13:44:29