Hejtman Rozbořil se účastnil Moravského dopravního fóra

11. 04. 2016

Cílem 5. ročníku tohoto odborného setkání bylo zhodnocení dosavadního vývoje v problematice nedostatečně rozvinuté dopravní infrastruktury na střední a východní Moravě. V Olomouci o tom diskutovali poslanci, senátoři, představitelé Olomouckého a Zlínského kraje i zástupci ministerstev, Ředitelství silnic a dálnic, Správy železniční dopravní cesty či měst a obcí regionu.

„Zabývali jsme se především dopadem novely zákona č. 39/2015 tzv. EIA na další postup při realizaci dopravní infrastruktury na střední a východní Moravě,“ zdůraznil Libor Žádník, místopředseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě, které už tradičně Moravské dopravní fórum pořádá.

Podle účastníků setkání bude mít novela zákona EIA o vlivu staveb na životní prostředí fatální dopad na přípravu a realizaci staveb i na možnost čerpání finančních prostředků z evropských fondů v tomto programovém období. Zdůraznili také potřebu okamžitých opatření k zamezení dalšího odkladu realizace projektů dotčených novelou EIA. Odborníci navíc podpořili vizi stabilního a dlouhodobého finančního rámce sloužícího rozvoji dopravní infrastruktury v ČR i úsilí o urychlení procesu přípravy staveb, včetně nutných úprav stavební legislativy bránící v současnosti plynulosti tohoto procesu.

„Pro Olomoucký kraj je, pokud jde o státní silniční síť, prioritou dostavba chybějícího úseku dálnice D1 mezi Přerovem a Říkovicemi. Kromě toho je třeba řešit dálnici D35 od Mohelnice na Hradec Králové, dokončit obchvat dálnice D35 kolem Olomouce ve směru na Křelov, postavit východní tangentu v Olomouci, obchvat obce Bludov či Palačovskou spojku,“ řekl Jiří Rozbořil, hejtman Olomouckého kraje.

Náměstek ministra dopravy Milan Feranec  zdůraznil, že z evropských zdrojů v období 2014 - 2020 může ČR získat až 4,7 mld. EUR a k tomu ještě 1,1 mld. EUR z programu CEF na projekty zařazené do sítě TEN-T. Požadavky Evropské komise v oblasti životního prostředí, podmiňující financování staveb z evropských fondů, prezentoval náměstek MŽP Vladislav Smrž.

Přítomní konstatovali přímé ohrožení realizace všech významných staveb v regionu v tomto programovém období. Cílem je především dokončení dálnice D1 zahájením stavby 136 Říkovice – Přerov, zahájení realizace rychlostní silnice D49 spojující střední a východní Moravu se sousedními regiony Slovenska, přípravu rychlostní silnice D55 od Olomouce po Přerov a  úsek Otrokovice - Staré Město – Rohatec - Břeclav, alternativní propojení ČR v západovýchodním směru Mohelnice – Hradec Králové rychlostní silnicí D35 a spojení se severem Olomouckého kraje silnicí I/44, či například  modernizaci železniční tratě Brno-Přerov.

Na závěr setkání jeho účastníci přijali „Deklaraci“, která zdůrazňuje potřebu koncepčního rozvoje dopravní infrastruktury jako zásadního předpokladu zvýšení konkurenceschopnosti regionu střední a východní Moravy. Deklarace bude zaslána prezidentovi ČR, předsedovi vlády, ministrům dopravy, průmyslu a financí.

Hejtman Rozbořil se účastnil Moravského dopravního fóra
Hejtman Rozbořil se účastnil Moravského dopravního fóra
Hejtman Rozbořil se účastnil Moravského dopravního fóra
Hejtman Rozbořil se účastnil Moravského dopravního fóra
Hejtman Rozbořil se účastnil Moravského dopravního fóra
Hejtman Rozbořil se účastnil Moravského dopravního fóra
Hejtman Rozbořil se účastnil Moravského dopravního fóra
Hejtman Rozbořil se účastnil Moravského dopravního fóra
Hejtman Rozbořil se účastnil Moravského dopravního fóra
Hejtman Rozbořil se účastnil Moravského dopravního fóra
Hejtman Rozbořil se účastnil Moravského dopravního fóra
Hejtman Rozbořil se účastnil Moravského dopravního fóra


Poslední změna 11. 04. 2016 15:53:16