Silnice přes Červenohorské sedlo je po roce a půl oprav znovu průjezdná

09. 06. 2017

Slavnostního otevření zrekonstruované silnice I/44 přes Červenohorské sedlo se dnes zúčastnil hejtman Olomouckého kraje Ladislav Okleštěk.

„Silnice přes Červenohorské sedlo je velmi důležitou součástí komunikační sítě našeho kraje. Jedná se o primární spojnici se severní částí regionu a do Polska, a proto jsem nesmírně rád, že po deseti letech nekonečných uzavírek jsme se dočkali kompletně opravené cesty," řekl hejtman Ladislav Okleštěk.

Rekonstrukce spočívala v úpravě komunikace, v rozšíření silnice v točkách a také ve vybudování úseků pro možnost předjíždění v délce přibližně 1 000 metrů. Všechna tato opatření výrazně zvýšila bezpečnost silničního provozu na této důležité a velmi frekventované komunikaci. Modernizací nebezpečných míst bylo sníženo riziko vzniku dopravních nehod.

Silnice I/44 je z hlediska turistického ruchu jedinou přístupovou silnicí I. třídy k významnému horskému středisku Červenohorské sedlo. Tato skutečnost se nakonec ukázala jako rozhodující faktor při plánovaném postupu rekonstrukce silnice na obou stranách Červenohorského sedla, kdy bylo přijato rozhodnutí stavět postupně. Začít na severní straně a zachovat tak po celou dobu stavby vždy alespoň z jedné strany přístup k tomuto významnému horskému středisku.

„Při navrhování technického řešení a způsobu a rozsahu rekonstrukce byly samozřejmě brány v úvahu ekologické aspekty, protože komunikace je umístěna v centru CHKO Jeseníky. Dalším důležitým faktorem byla povinnost zajistit plné zprůjezdnění rekonstruovaného úseku silnice v zimním období, tj. od listopadu do března. To zásadně ovlivnilo technologii a návrh postupu výstavby a v neposlední řadě i celkovou finanční náročnost“, okomentoval dokončení stavby generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

Červenohorské sedlo leží v nadmořské výšce 1 013 m. Silnice je tak nejvýše položenou silnicí I. třídy v České republice. Komunikace také překonává výškový rozdíl přes 400 metrů soustavou traverz vedených po úbočí Velkého Klínovce, vzájemně propojených točkami o malých poloměrech (pod 20 metrů).

Stavba byla zahájena v září 2014 a trvala sedmnáct měsíců. Do doby výstavby se nepočítá povinná technologická přestávka v zimním období, kdy trasa musela být uvedena do veřejného provozu.

Stavba je spolufinancována v rámci Operačního programu Doprava 2014 - 2020 z Evropského fondu pro regionální rozvoj.

Data o stavbě

Hlavní trasa:

délka: 7914 m

kategorie: S 9,5/60

plocha vozovek: 82 701 m2

počet stavebních objektů: 29

Zhotovitel: Sdružení Metrostav a. s. a KARETA s. r. o.

Cena stavby dle smlouvy: 249 milionů korun (bez DPH)

Silnice přes Červenohorské sedlo je po roce a půl oprav znovu průjezdná
Silnice přes Červenohorské sedlo je po roce a půl oprav znovu průjezdná
Silnice přes Červenohorské sedlo je po roce a půl oprav znovu průjezdná
Silnice přes Červenohorské sedlo je po roce a půl oprav znovu průjezdná
Silnice přes Červenohorské sedlo je po roce a půl oprav znovu průjezdná
Silnice přes Červenohorské sedlo je po roce a půl oprav znovu průjezdná


Poslední změna 12. 06. 2017 13:24:38