Obce na Prostějovsku, které trápí nadměrná doprava, navštívil hejtman Rozbořil. Starostům předložil řešení
01. 06. 2016Silně poškozená je silnice, která prochází obcemi Ptení, Vícov, Ohrozim a severní částí Prostějova. Na jejím stavu se podepsala hlavně těžká nákladní auta, která tudy projíždí z průmyslové zóny (pily) v Ptenském Dvorku.
„Ptením denně projedou dvě stovky kamionů ze dvou nedalekých dřevozpracujících podniků. Silnice v obci vůbec není na takovou zátěž budovaná – je úzká a vede hustou zástavbou. Dochází proto ke značným otřesům, což se negativně podepisuje na stavu domů. Provoz je navíc nebezpečný pro obyvatele,“ řekl starosta Ptení Jiří Porteš.
Pomohl by obchvat obce. Kvůli insolvenčnímu řízení, do kterého se pila dostala, a nesouhlasu některých vlastníků s prodejem pozemků ale byla jeho příprava koncem listopadu 2010 zastavena. Stejný osud potkal i plánovaný obchvat Vícova a Ohrozimi.
„V každé obci je zhruba deset lidí, kteří nechtějí pozemky prodat. Situace na komunikacích v těchto vesnicích přitom překročila hranici únosnosti,“ uvedl Jiří Rozbořil, hejtman Olomouckého kraje. „Do dvou týdnů se proto uskuteční schůzka, na které se starosty a zástupci majetkoprávního odboru opět otevřeme otázku výkupů pozemků. V krajním případě přichází v úvahu i vyvlastnění,“ doplnil hejtman Rozbořil.
Pro tuto část Prostějovska jsou stěžejní čtyři dopravní stavby. Už zmiňovaný obchvat Ptení, obchvat obcí Vícov a Ohrozim a severní obchvat Prostějova.
„Nedořešené majetkoprávní vztahy jsou jedna věc, druhou pak je skutečnost, že musíme na tyto investiční akce sehnat peníze. V případě obchvatu Prostějova a Ohrozimi lze žádat o dotace z fondů Evropské unie. Ptením ale vede silnice III. třídy – tady budeme hledat finance v krajském rozpočtu,“ dodal hejtman.
Ještě před tím projdou aktualizací projektové dokumentace k jednotlivým stavbám.
„Podobných případů jsou v Olomouckém kraji desítky. Doufám, že i po volbách bude nová politická reprezentace postupovat v souladu se zájmy obyvatel těchto obcí,“ řekl hejtman Rozbořil.
V případě obchvatu Prostějova a Ohrozimi musí být vše dořešeno do konce roku 2018. Stavět se přitom začne tam, kde se jako první podaří vykoupit pozemky. Prioritou zůstává Ptení.
Poslední změna 01. 06. 2016 15:14:59