INFORMACE SDRUŽENÍ OBRANY SPOTŘEBITELŮ MORAVY A SLEZSKA, z.s.

11. 11. 2016
 
 

 

SDRUŽENÍ OBRANY SPOTŘEBITELŮ MORAVY A SLEZSKA, z.s.

RADÍ SPOTŘEBITELŮM PŘI NÁKUPECH V PŘEDVÁNOČNÍM ČASE



Tisková zpráva ze dne 10.11. 2016

 Za chvíli se nám přehoupne listopad do své druhé poloviny a pomalu nastane adventní čas. Na náměstích měst vyrostou vánoční stromy, které ohlašují čas blížících se Vánoc.  
Již řadu let je však čas předvánoční, spíše, než časem rozjímání a klidu, obdobím plným spěchu a „nákupní horečky“.
Prodejci v tomto období dosahují nejvyšších zisků, bohužel mnohdy užívají i různé nekalé praktiky.


A na co si v následujícím měsíci dát největší pozor? Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z. s. připravilo pro spotřebitele několik rad.

Nákupy na internetu
Zajímavé ceny a široká nabídka zboží způsobuje, že spotřebitelé čím dál častěji nakupují v tzv.            e-shopech. Tento způsob nákupu mívá ovšem i svá úskalí.
Spotřebitelé by měli při výběru zboží vybírat pouze ověřené internetové obchody, zajímat se o kladné reference a ohlasy od jiných spotřebitelů, kteří již využili služeb dané prodejny. Pokud se přesto rozhodnou nakoupit u neověřeného obchodníka, vždy by měli volit platbu na dobírku, tedy platbu až po dodání zboží. Platby předem jsou v takovém případě velmi rizikové.
Většina spotřebitelů nakupujících na internetu již ví, že mají tzv. čas na rozmyšlenou. Tedy právo od smlouvy odstoupit bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží. Někteří spotřebitelé však netuší, že platí i určité výjimky, kdy tak učinit nelze. Jde např. o případy, kdy je zboží upravené na přání zákazníka, nebo v případě audio a video nahrávek či softwaru dodávaného na hmotném nosiči (cd), jestliže spotřebitel poruší originální obal…

Nákupy v kamenném obchodě
V této souvislosti bychom chtěli připomenout, že právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů má ze zákona spotřebitel v případě nákupu na dálku. Pokud ale zboží zakoupí v „kamenné prodejně“, nemůže na toto spoléhat.
Řada kamenných prodejen i velkých nákupních řetězců dává v poslední době spotřebitelům možnost zboží vyměnit, či dokonce vrátit. Je to však služba nad rámec jejich zákonných povinností a proto doporučujeme se o této možnosti vždy před nákupem informovat.

Nabídka „bleskových výměn“, „pojistek proti pádu, poškození“
V tomto předvánočním čase si lidé také plní svá přání v podobě nového telefonu, myčky, pračky, televize a další spotřební elektroniky. Při nákupech ztrácí trpělivost, jelikož jsou obchody přeplněné zákazníky a mnohdy ztrácí i obezřetnost při nabídkách různých doplňkových služeb a pojištění.

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska z.s. upozorňuje, že právě v tomto hektickém období (a nejen v něm) mohou spotřebitelé přehlédnout některé nekalé praktiky prodejců.

Např. při nabídce „bleskové výměny výrobku v kterékoli prodejně po celou dobu záruky“ by si měl kupující dobře prohlédnout prodejní doklad, zda si tuto službu nezaplatil, aniž by na to byl předem upozorněn.

Pokud je spotřebiteli nabídnuto ke koupi výrobku doplňkové pojištění, např. proti pádu, poškození či nabídnuto připlacení prodloužení záruky, měl by rovněž zpozornět. Při uzavírání pojistné smlouvy je velmi důležité podrobně se seznámit s výlukami, tedy případy, na které se pojistné krytí nevztahuje. Výluky z pojištění bývají uvedeny v pojistných podmínkách. Zkušenosti spotřebitelů, kteří se v poslední době obrátili na naše poradny, potvrzují, že výluky sjednané v rámci těchto pojistných smluv a jejich výklad ze strany pojišťoven, prakticky znemožňují dosáhnout náhrady ve většině situací, u kterých spotřebitel při sjednávání této smlouvy předpokládal, že jsou pojištěním kryty.
Typickým příkladem je vypadnutí telefonu. Nosíte telefon v kapse a domníváte se, že pojištění proti pádu Vás v takovém případě chrání? Případy odmítnutí vyplacení pojistného plnění z důvodu nedbalostního jednání spotřebitele, nejsou žádnou výjimkou. Vzhledem k tomu, že tato pojištění nebývají zrovna levnou záležitostí, měli by spotřebitelé dobře zvážit, zda a za jakých podmínek toto pojištění uzavřou.

I přes toto varování přeje Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z. s.
všem spotřebitelům klidný předvánoční čas!

 

Tuto tiskovou zprávu si můžete přečíst na webu www.sos-msk.cz.

 

 

Kontakt:
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska z.s.
Internetové stránky: www.sos-msk.cz
Tel/fax.596 111 252, mobil 606 832 280
ostrava@sos-msk.cz
Marcela Reichelová, předsedkyně,                                                               ,
reichelova@sos-msk.cz, tel. 602 722 584

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s. je nezávislý, neziskový spolekí, hájící zájmy spotřebitelů. Poskytuje základní informace o reklamačním řízení, o délce záruční doby, lhůtě k vyřízení reklamace nebo podmínkách odstoupení od kupní smlouvy nejen na internetovém serveru ww.sos-msk.cz, emailové adrese: poradna@sos-msk.cz nebo na poradenské lince 608 722 582, ale také ve svých poradnách, které provozuje v městech Moravskoslezského, Olomouckého, Zlínského, Jihomoravského, Pardubického, Libereckého, Ústeckého a Jihočeského kraje. Kromě poradenství realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů a spolupracuje s řadou dalších neziskových organizací, které prosazují a obhajují práva a zájmy občanů.

Sídlo :
Střelniční 8, 702 00 OSTRAVA
Tel./fax : 596 111 252, 606 832 280
E-mail: ostrava@sos-msk.cz

Poradní dny :
Ostrava : Po: 13 – 17 hodin, Út: 14 - 17 hodin, Čt: 9 - 12 hodin, tel. 596 111 252
Bohumín : Út: 9 – 12 hodin, Čt: 14 – 17 hodin, tel. 605 801 362
Český Těšín : St: 13 – 17 hodin – každou první středu v měsíci, tel. 558 712 695, 723 692 166
Frenštát p.R. : St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel. 556 833 270
Bruntál : St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel.554 706 276, 723 692 166
Nový Jičín : St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel. 556 768 309
Opava : St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel. 553 756 601
Frýdek–Místek : St: 12 – 16 hodin – každou čtvrtou středu v měsíci, tel. 723 692 166
Olomouc: Pá: 12 – 16 hodin – každý  první pátek v měsíci, tel. 773 901 773
Hranice: St: 13 – 17 hodin – každou první středu v měsíci, tel. 581 828 560-1
Přerov : St: 13 – 17 hodin – každou čtvrtou středu v měsíci, tel. 773 901 773
Jeseník: St: 13.00 – 17.00 – každou čtvrtou středu v měsíci, tel. 772 623 536
Kroměříž: St: 13 – 17 hodin - každou druhou středu v měsíci, tel. 573 321 307, 773 901 773
Otrokovice: St: 13 – 17 hodin –po předcházející tel. dohodě, tel. 773 901 773
Uherské Hradiště: St.13.00 – 17.00 hodin každou třetí středu v měsíci, tel.572 525 655,773 901 773
Valašské Meziříčí: St: 13 – 17 hodin – každou čtvrtou středu v měsíci, tel. 571 674 516
Křtiny: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel. 516 439 080
Liberec: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel.607 921 290
Děčín: Út: 13.00 – 17.00 hodin – každé čtvrté úterý v měsíci, tel. 607 922 405, 773 772 683
České Budějovice: Čt: 13.00 – 16.00 hodin každý čtvrtek v měsíci, tel. 607 920 869, 386 360 262
Praha:  po předcházející telefonické objednávce, tel. 606 382 280

E-mail pro spotřebitelské dotazy poradna@sos-msk.cz

Sdružení obrany spotřebitelů MaS z.s.        Spolek zapsaný ve Spolkovém rejstříku  dne 1.1.2014
sídlo: Střelniční 8, 702 00 Ostrava               sp.zn. L 8751 vedená u Krajského soudu v Ostravě
IČ : 22831738, DIČ: CZ 22831738                č.ú. 2200104372/2010 Fio banka a.s.

 
 
 



 

This email was sent to posta@kr-olomoucky.cz
why did I get this?    unsubscribe from this list    update subscription preferences
SOS-MaS, z.s. · Střelniční 8 · Ostrava 702 00 · Czech Republic

Email Marketing Powered by MailChimp

 
 


Poslední změna 11. 11. 2016 12:54:42