Analýza potřeb v území a prioritizace potřeb

13. 07. 2016

Realizační tým projektu Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje (KAP) ukončil první fázi práce na dokumentu Analýza potřeb v území (APÚ), která je klíčovým podkladovým dokumentem pro další vývoj projektu. Analýza potřeb v území reflektuje současné trendy v demografickém vývoji, ve změnách na trhu práce a v rozvoji vzdělávací soustavy v Olomouckém kraji.

APÚ byla vytvořena ve spolupráci s odborníky z praxe a obsahuje zhodnocení následujících oblastí vzdělávání v našem kraji:

  • podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě, a to průřezově pro VOŠ, SŠ, ZŠ a pro oblast iniciativy a kreativity také pro MŠ;
  • podpora polytechnického vzdělávání, také tato podpora je určena VOŠ, SŠ, ZŠ a MŠ;
  • podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů;
  • rozvoj kariérového poradenství; podpora je určena VOŠ, VŠ a ZŠ;
  • rozvoj škol jako center dalšího profesního rozvoje;
  • podpora inkluze – plošná podpora inkluze na VOŠ, SŠ;
  • infrastruktura a investiční vybavení SŠ, VOŠ.

Cílem APÚ  bylo vytyčení problémových a prioritních oblastí ke všem výše uvedeným tématům vzdělávání.

V tuto chvíli je finálně zpracováno všech 7 témat vzdělávání. K uvedeným tématům probíhala jednání s odborníky z praxe a bylo realizováno připomínkové řízení. V současné době je analýza zkompletována, viz příloha, do pracovní verze a byl zahájen v souladu s harmonogramem projektu  proces prioritizace potřeb. Součástí pracovní verze  dokumentu APÚ je stanovení priorit území (3. kap.), které jsou nyní v procesu prioritizace konfrontovány s prioritami škol na základě Analýzy potřeb ve školách, kterou realizoval Národní ústav vzdělávání. Tuto analýzu najdete v přílohách další aktuality k 1. workshopu 1. KAP.

Soubor typu pdfAnalýza potřeb v území_6.6.2016(3,1 MB)stáhnout


Poslední změna 17. 01. 2017 15:53:32